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Entrevista sobre FE13 y ¡SMTxFE y Advance Wars! - 23/05/13

(English version below)

Ayer puse parte de la entrevista con la revista española Hobby Consolas. Sí es del mes de Mayo que salió el pasado 22 de abril. Pero le faltaban parte de las páginas (creo que utilizan un fanart de fondo...). Un resumen de lo que se puede leer:

- Nintendo les dijo que un 80% de jugadores debía poder acabar el juego, pero como habría un 20% que no lo haría fue la razón de incluir el modo novato (casual).
- Según los entrevistados, puedes acabarte el juego sin utilizar el Pair Up / Agrupar.
- Según Tohru Narihiro el juego es exactamente igual en la versión japonesa y occidental (déjame dudarlo... al menos lo rectifican en cuanto a mecánicas).
- Explican la razones de los DLC una vez más, también el asunto del nuevo diseño que explicaron en otra entrevista anterior.
- Consideran al publico de Fire Emblem como uno "purista" pero que también deben atraer al publico general.
- "¿Y qué tal es trabajar con Nintendo?"; Explican que lo de las 250.000 copias se lo dicen con casi cada juego, no es la primera vez que se los dicen. "Es como estar en una escuela muy estricta que te enseña que no haces juegos para que tú te lo pases bien. El juego debe llegar a los usuarios o no serviría de nada. [...] Pero te das cuenta de que resulta necesario para, en última instancia, ser capaces de satisfacer a los usuarios".
- Si hiciesen un FE para WiiU, el juego debería vender 700.000 copias. Primero debería mejorar la saga en portátiles.
- No pueden afirmar que están haciendo un nuevo Advance Wars, pero tampoco pueden negarlo.


Ahora lo interesante....



Y solo porque tengo una sección del sitio en inglés es que pondré una traducción al inglés ya que ayer fue uno de esos momentos en que medio Internet se hizo eco de la noticia slowpoke.




And only because I have a english section on the site, I will translate this to english has yesterday was one of those moments that half Internet echoed with the slowpoke news (about a interview with the Spanish magazine Hobby Consolas, and pages were missing).

- Nintendo said that 80% of players should can finish the game, but as there would be a 20% that wouldn't was the reason for including Casual mode.
- According to them, you can finish the game without using the "Pair up" system.
- According to Tohru Narihiro, the game is exactly the same in Japanese and Western versions (riiight... at least they rectify that is about mechanics)
- One more time they explain the reasons for the DLC, and also the new characters desings explained in previous interviews.
- They consider the Fire Emblem public a "Purist" one, but should also attract the general public.
- "How is working with Nintendo?" They explain that the 250.000 copies thing is almost with every game, isn't the first time. "It's like being in a very strict school that teaches you to no make games so I have a good time. The game should reach users or would be useless. [...] But you realize that it is necessary for be able to satisfy users."
- If they did a FE for WiiU, the game must sell 700.000 copies. First the series must improve on portables.
- They can't say that they are working on a new Advance Wars, but can't deny it either.

Now the interesting news...
¿What can you say about that crossover between Fire Emblem and Shin Megami Tensei?
- Hitoshi Yamagami: For a long time, I wanted to create a FE on ours times, on the real world. Imagine a Pegasus that comes from the sky and lands on the Building 109 of Shibuya, Tokio. I always though that would be incredible. At the same time, I know it's hard because of how FE is. I visited many companies to express these ideas. When I went to Atlus, I was told that Shin Megami Tensei together with Fire Emblem is what I wanted. So, I soon said that to Intelligent Systems and started this very special collaboration. Oops! I shouldn't say that the game takes place in the real world. We haven't announced it, right?
- Others: Not really.
- Masahiro Higuchi: Not yet.
- Tohru Narihiro: Well, anyway, this is how the project was born, mixing these kind of ideas. I'm sure you'll get to see the birth of a new franchise and interesting ideas.


Why don't you launch that game as a DLC for Fire Emblem Awakening?
- HY: When preparing a DLC, you should base your game on the original. It is supposed to be content for theirs fans. If you want for them something different, you can disappoint them. This collaboration should be viewed as a separate one, intended for a different public. Thus, this crossover and DLC are very different things in nature.

I hope I didn't make some mistake or funny mistake when translating it, anyway, here you have Internet.

 

Comentarios en la noticia
Por Nitcis
26/05/13 01:14pm
No pueden negar que esten trabajando en un advance wars? Pues lo interpretare como que estan en ello pero evitaran dar detalles hasta que sea oficial.
Me gustaria que tuviera una historia tan buena como el Dark conflict~

Y el crossover pinta genial, me imagino a la gente corriente huyendo de dragones y demonios XD Aunque me agradaria que lo piensen para mas de una plataforma, bastante hice comprandome la 3ds para el awaking, y no soy de oro precisamente...

Por lord luke
25/05/13 10:56am
¡ya no puedo esperar el juego!, ¡lo tengo que tener!